OMC2

Tehnologia OMC2 de la TUNAP:

Eficiența lubrifianților la un nou nivel.

Cererea de soluții de lubrifianți mai eficiente

Mai sus, mai repede, mai departe. Cerințele privind proiectele tehnice sunt în continuă creștere. Aceasta prezintă, de asemenea, tribologia și tehnologia de lubrifiere cu provocarea de a dezvolta tot mai eficient și soluții complete de lubrifianți.

Cerințele pieței se schimbă pe fondul schimbărilor economice rapide, al concurenței globale și al progresului tehnologic. O cerință tipică este reducerea în continuare a frecării suprafeței la crește eficiența energetică și pentru a optimiza desfășurarea lină a secvențelor de mișcare - chiar și la temperaturi extreme și la sarcini enorme. De asemenea, este necesară o creștere suplimentară a densității de putere. La urma urmelor, desenele tehnice ar trebui să fie cât mai mici și ușoare posibil, precum și extrem de puternice. TUNAP oferă o soluție cuprinzătoare pentru aceste cerințe diferite: tehnologia de aditivi OMC2 (OMC: Compus organic de molibden).

 

Tehnologia OMC2 în video

Avantajele aplicației tehnologiei OMC2

Tehnologia noastră de aditivi OMC2 oferă mai multe avantaje în comparație cu lubrifianții convenționali.

Permite o durată de viață mai lungă cu un consum mai mic de lubrifiant. Temperatura de frecare mai scăzută asigură un consum redus de energie și ajută la reducerea impactului asupra mediului și la realizarea unui mediu durabil contribuind la reducerea CO2.

Costurile mai mici de întreținere și reparații cresc, de asemenea, durabilitatea mașinii. Acest lucru are ca rezultat, la rândul său, economii de costuri la eliminare. Rezultatul final pentru utilizatori se simte în economiile semnificative de costuri și resurse.

 
Geringerer Schmiermittelaufwand

Consum redus de lubrifiant

Niedrigere Anwendungstemperatur

Scăderea căldurii de frecare

Energieeinsparung

Economie de energie

CO2 Reduktion

Reducerea emisiilor de CO2

Höhere Maschinenverfügbarkeit

Durabilitate mai mare a mașinii

Geringere Materialkosten

Costuri mai mici cu materialele

Reperaturkosten

Costuri reduse de reparație

Geringere Entsorgungskosten

Costuri mai mici de eliminare

 

Tehnologia de aditivi OMC2

Tehnologia de aditivi OMC2 (compus organic al molibdenului), este cunoscută și sub termenii PD (Plastic Deformation) sau SE (Surface Engineering). Ce anume face această tehnologie și care sunt avantajele sale?

Complexul activ al tehnologiei de aditivi OMC2 modifică structura suprafețelor metalice printr-un efect special de micro-netezire. Acest lucru are ca rezultat mai multe avantaje:

  • Rugozitatea componentelor nu este îndepărtată, ci se deformează sub sarcină.
  • Capacitatea de absorbție a presiunii a suprafețelor crește puternic.
  • În domeniul micro, are loc netezirea fluxului și astfel pierderile prin frecare și uzura sunt reduse semnificativ.
 

Efectul trifazic al tehnologiei OMC2

Cu cât presiunea este mai puternică, cu atât tehnologia OMC2 este mai eficientă: sub sarcină crescândă, componentele OMC2 migrează în suprafața metalică și duc la micro-netezirea specială, efectul structurii suprafeței. Denivelările sunt netezite, iar frecarea și uzura componentelor sunt extrem de reduse. Următoarele trei diagrame ilustrează modul în care un lubrifiant OMC2 acţionează asupra suprafeței:

Bildung eines Schmierfilms

1. Formarea unei pelicule lubrifiante pe suprafețe

Sub presiune, moleculele aditive ale tehnologiei OMC2 se atașează mai întâi de suprafața metalică. Se formează un film lubrifiant și stabil la forfecare.
Komprimierung der Oberflächenschutzschicht

2. Comprimarea stratului de protecție a suprafeței

Odată cu creșterea presiunii, suprafețele metalice se deformează și se densifică la scară nanometrică. Rugozitatea suprafeței este redusă și se creează un strat protector eficient. Riscul de uzură este deja redus semnificativ și suprafețele alunecă una pe lângă cealaltă mai lin.
OMC2-Wirkentfaltung und Oberflächeneinglättung

3. Efectul OMC2 se dezvoltă și suprafața se netezește

Componentele OMC2 migrează mai departe în metal și conduc la efectul special de netezire al structurii suprafeței. Acest proces, cunoscut și sub numele de PD (deformare plastică) sau SE (ingineria suprafețelor), conduce la o minimizare a frecării și uzurii componentelor.
 

Creșterea zonelor de contact prin tehnologia OMC2

Fără tehnologia OMC2, aria de contact dintre două suprafețe de frecare este semnificativ mai mică datorită rugozității suprafeței. Doar „vârfurile” aspre ale suprafețelor se ating între ele (vezi „înainte”, vizualizare exemplară în stânga).

Prin utilizarea tehnologiei OMC2 se formează suficiente pelicule lubrifiante și un strat de reacție protector pe suprafețe. Zona de contact crește și sarcinile sunt distribuite uniform (vezi „după”, vizualizare exemplară în dreapta).

 

Cum diferă OMC2 de lubrifianții convenționali?

Viskosität

Creșterea vâscozității

⦿ Efect: Creșterea grosimii peliculei de lubrifiere

➕ Avantaje: Soluție simplă și convențională

➖ Dezavantaje: Comportamentul la temperaturi scăzute se deteriorează; nu se aplică aplicațiilor de mare viteză
Festschmierstoffe

Lubrifiant solid

⦿ Efect: Lubrifianții solizi formează un strat de separare fizic

➕ Avantaje: Soluție simplă și convențională

➖ Dezavantaje: Nu se aplică pentru aplicații de mare viteză și lubrifiere prin circulație cu filtru
Herkömmliche Additive

Aditivi convenționali

⦿ Efect: Reacție chimică pentru a forma straturi de protecție robuste

➕ Avantaje: Aplicabil aproape întotdeauna

➖ Dezavantaje: Combinația de aditivi este foarte sensibilă; activare prin temperaturi ridicate
OMC2

Tehnologia OMC2

⦿ Efect: Micro-flux netezire a suprafeței rugoase

➕ Avantaje: Foarte eficient

➖ Dezavantaje: Niciunul
 

Exemple de utilizare a tehnologiei aditive OMC2

Großgetriebe

Utilaj mare: Mașină

Lubrifianții OMC2 oferă protecție specială în transmisiile manuale ale vehiculelor: asigură o funcționare mai lină a motorului, temperaturi de lucru mai scăzute și un consum redus de ulei de motor; ei reduc consumul de combustibil și crește performanța motorului.
E-Bike Kleingetriebe

Transmisie mică: E-Bike

Tehnologia OMC2 asigură o frecare mai mică între viteze în transmisiile e-bike. Acest lucru permite economisirea energiei în baterie, ceea ce permite distanțe mai lungi.
Wartungsspray Rostlöser

Lanturi: Stivuitor

Balamalele OMC2 fac ca îmbinările lanțurilor de stivuitoare să funcționeze din nou: slăbesc îmbinările lanțului ruginite sau oxidate și conduc la costuri mai mici de reparații și la creșterea durabilității mașinii.
Wellpappe

Rulmenți cu role: fabrică de carton ondulat

OMC2 este eficient și în producția de carton ondulat: chiar și sub sarcini extreme, uzura rulmentului este redusă în mod fiabil, ceea ce reduce costurile de întreținere și reparații.
 

Rezultatele testelor și compararea concurenților

  • Banc de testare a lanțurilor
  • Unealtă electrică în test pe termen lung
  • Ungerea rulmenților cu role

Banc de încercare pentru lanțuri cu două roți TUNAP AU 01.

Banc de testare a lanțului

Pentru tehnologia OMC2, ne bazăm pe materii prime de înaltă calitate, formulări atent adaptate și asigurarea continuă a calității. Acest lucru ne permite să îndeplinim cele mai înalte cerințe privind lubrifianții.

Pentru a măsura eficiența diverșilor lubrifianți de pe lanț și pentru a oferi date verificabile, le testăm pe instalația noastră de testare a lanțului cu două roți AU 01, printre altele.

Pe lângă cadență, cuplu, putere, raport de transmisie și viteză, analizăm în special parametrii de eficiență pe standul nostru de testare a lanțului. Cu datele obținute în urma acestor teste, lubrifianții pot fi dezvoltați să genereze cea mai înaltă calitate a performanței.

 

      Câștigător al testului în revista germană „BIKE”: TUNAP Sports „Chain Oil Ultimate”.

Putem simula probe speciale sau curse întregi de biciclete pe platforma noastră de testare cu lanț și putem trage concluzii cu privire la formula de lubrifiant care se potrivește cel mai bine distanței de parcurs.

Testele noastre arată că coeficientul de frecare poate fi redus cu până la 30% prin utilizarea tehnologiei OMC2. Ce înseamnă acest lucru în termeni concreti? Într-o cursă de biciclete de peste 250 km, acest lucru ar putea rezulta într-un avantaj de timp de un minut și 46 de secunde.

Cel mai recent test al revistei germane „BIKE” confirmă calitatea tehnologiei noastre OMC2: în numărul 11/2020, 18 lubrifianți pentru lanț au fost testați pentru criteriile de lubrifiere, capacitate de fluaj, coroziune. protectie, aderenta murdariei si manipulare. Concluzie: TUNAP Sports „Chain Oil Ultimate” a obținut cel mai bun rezultat și a fost astfel declarat câștigător al testului.

 

Funcționează și funcționează și funcționează... Cu TUNGREASE OMC2-2 plus lubrifiere, unealta electrică funcționează perfect chiar și după 250 de ore.

Unelte electrice în test pe termen lung

În acest test de lungă durată, o mașină de găurit cu percuție fără fir a funcționat cu două unsori diferite în funcționare continuă: mai întâi cu unsoarea de referință, apoi cu TUNGREASE OMC2-2 plus. Rezultatul a fost clar: cu lubrifiantul de referință, dispozitivul s-a defectat după doar 82 de ore de funcționare. Cu TUNGRASE OMC2-2 plus, dispozitivul a funcționat mai mult de 250 de ore.

TUNGREASE OMC2-2 plus atinge un nivel scăzut stabil de consum de energie mult mai rapid. Acest lucru se datorează în parte faptului că această formulare este „dinamic ușoară”, adică oferă rezistență scăzută și facilitează mișcarea. Tehnologia de aditivi OMC2 reduce, de asemenea, frecarea și astfel generarea de căldură, consumul de energie și uzura.

Aceasta este dovada că lubrifierea cu TUNGRASE OMC2-2 plus permite timpi de funcționare semnificativ mai lungi per încărcare a bateriei.

 

Testele pe platforma de testare FE8 arată că TUNGRASE OMC2-2 plus reduce semnificativ cuplul de frecare.

Ungerea rulmenților cu role

Potenţialul maxim al tehnologiei de aditivi OMC2 poate fi demonstrat şi pe platforma de testare FE8 pentru lubrifierea rulmenţilor:

Într-o procedură standard de testare pentru performanța unsoarelor la rulmenți în condiții realiste, TUNGREASE OMC2-2 plus arată valori de uzură semnificativ mai mici decât grăsimile de la competitori comuni.

Cuplul de frecare mediu redus cu aproximativ 50 % atât la pornire, cât și la starea de echilibru înseamnă economii considerabile de energie în comparație cu lubrifianții convenționali.